• 6 نکته مهم درباره سایز لباس بچه

    سایز لباس بچه یکی از مواردی است که در صورت رعایت کردن آن کمک زیادی به خوش تیپ شدن کودک می کند. یکی از دغدغه های والدین در خرید لباس بچه، سایز یا همان اندازه مناسب برای کودکشان است. به طوریکه لباسی که خریداری می کنند کاملا مناسب او بوده و به اصطلاح به تنش فیت باشد. البته ناگفته نماند اگر قرار باشد انتخابشان به صورت خرید آنلاین پوشاک بچه یا به اصطلاح اینترنتی باشد این دغدغه بیشتر خواهد بود. به طور کلی می توان گفت با توجه به سایز لباس کودک،  هنگام خرید با رعایت مواردی میتوان انتخاب مناسبی انجام داد.

    سایز لباس کودک

    اندازه لباس کودک

    برای خرید لباس بچه مهمترین چیز دانستن سایز و اندازه کودک است. گاهی اوقات برای خرید لباس کودک، بردن خود کودک برای خرید دشوار بوده و به اذیت شدنش نمی ارزد. لذا بهتر است  قبل از خرید; سایز او را اندازه گرفته و آنوقت است که می توانید با خیال راحت خرید کرده و خریدی آسان داشته باشید. اما در صورت ندانستن اندازه دقیق لباس کودک ممکن است پس از خرید و به تن کردن; لباس برایش کوچک و تنگ باشد که در اینصورت باعث آزار کودک میشود. در مقابل نیز ممکن است لباس برای کودک بزرگ بوده که در اینصورت نیز باعث نامرتب بودن و شلختگی او می شود.

    سایز لباس بچه هنگام خرید

    هنگامیکه کودک همراهتان نیست با دانستن اندازه کودک; برای خرید لباس در وقت صرفه جویی کرده و زودتر میتوان لباس مناسب را پیدا نمود. در غیر اینصورت باید کودک همراهتان باشد و برای هر لباس باید آن را به تنش پرو نمایید; تا از یکی بودن سایز لباس کودک با او مطمئن شوید. اما والدینی که هنگام خرید از سایز فرزندشان اطلاعی ندارند می توانند با مراجعه به جدول سایزبندی لباس کودک لباس متناسب با سن او را انتخاب کنند. مثلا برای کودک 2 تا 3 ساله طبق استاندارد سایز 40 و برای کودک 4 تا 5 ساله سایز 45 مناسب است.

    ویژگیهای لباس زمستانی بچه گانه
    بیشتر بخوانید

    کمک به بالا بردن اعتماد به نفس در کودک

    بسیاری از والدین برای اینکه مدت زمان استفاده از لباس برای کودک زیاد شود هنگام انتخاب لباس یک سایز بزرگتر انتخاب میکنند تا کودک زمان بیشتری از لباس استفاده کند. از طرف دیگر وقتی لباس به تن کودک تنگ شود باز هم اصرار دارند که لباس را به تن کند. در صورتیکه به تن کردن لباسهایی که هم اندازه کودک نیستند باعث اذیت شدن او و نارضایتی اش می شود. در مقابل هم اندازه بودن سایز لباس با کودک ضمن اینکه حس بسیار خوبی به او می دهد از لحاظ روانی نیز باعث بالا رفتن اعتماد به نفس و ارتباط خوب با اطرافیانش میشود.

    سایز مناسب لباس کودک

    سایز مناسب لباس کودک

    خرید به شرط اندازه بودن

    گاهی اوقات نیز میتوانید با فروشنده شرط بگذارید که پس از خرید; در صورتیکه لباس را به تن کودک کرده و به تنش بزرگ یا کوچک بود بتوانید آنرا تعویض نمایید. اکثر فروشنده ها نیز با این کار موافق هستند و لباس را به شرط اندازه بودن به مشتری می دهند و در صورت اندازه نبودن، لباس را تعویض می نمایند.

    هم اندازه نبودن سایز لباس

    همانطور که گفته شد برخی از والدین با تفکر به اینکه لباسی را که برای کودک میخرند یک اندازه بزرگتر باشد; تا سال دیگر هم کودک بتواند آن لباس را به تن کند اقدام به خرید لباس می کنند. باید دقت نمود سایز بزرگ لباس کودک ظاهر او را بد فرم و شلخته جلوه می دهد. از طرفی نیز برخی ها با آنکه لباس به کودک تنگ است اقدام به پوشیدن آن به تن کودک می کنند. اینکار نیز باعث عدم راحتی و تحرک مناسب و همچنین تعریق سریع او می شود. دقت کنید لباسی برای کودکتان بخرید که دقیقا متناسب با اندازه او باشد.

    نکات مهم در انتخاب رنگ لباس کودک
    بیشتر بخوانید

    عدم تناسب شماره لباس با سایز واقعی آن

    با کمی دقت می توان فهمید سایز لباس بچه گانه ایرانی با سایز لباس بچه گانه خارجی نیز متفاوت است.تولیدیها معمولا به صورت سری دوزی لباس را تولید می کنند. از اینرو شاید موقع دوخت، اندازه ها دقیق نبوده و در فرایند الگو برداری، دقت لازم را به خرج ندهند. در نتیجه ممکن است در هر سری سایز تولیدی کمی تغییر کند. برای لباس بچه خارجی نیز به همین شکل است. مثلا سایز لباس بچه گانه یک ساله ایرانی با سایز مشابه خارجی اندکی متفاوت است. پس به این مسئله نیز دقت نمایید.

    اندازه لباس کودک

    اندازه مناسب لباس کودک

    سایز لباس کودک بر اساس سن

    جثه و سرعت رشد کودکان با یکدیگر متفاوت است. به همین خاطر برای انتخاب اندازه لباس کودک باید بدون در نظر گرفتن سن، لباسی را انتخاب نمود که متناسب با اندام کودک باشد. از طرفی نیز هنگام خرید لباس بچه، در صورت ندانستن سایز کودک، فروشنده از شما سن کودک را می پرسد و بر اساس آن لباس متناسب با آن را به خریدار می دهد. در سنین پایین برای لباسهای دختر و پسر اندازه ها تقریبا یکسان است. اما هر چه سن کودک بیشتر می شود این اندازه ها فرق می کند. مثلا ارتفاع لباس برای پسر 14 ساله 164 سانتیمتر و برای دختر 14 ساله 158 سانتیمتر است.

    به هر حال بیشتر لباسها بر حسب سن دوخته شده و شماره گذاری میشوند. اما همیشه اینطور نیست. چون ممکن است وزن و قد فرزندتان نسبت به همسن های خود کمی بیشتر یا کمتر باشد. به طور کلی می توان گفت چثه کودک با همسنهای خود ممکن است کمی فرق داشته باشد. در اینصورت با توجه به جثه کودک باید یک سایز بزرگتر یا کوچکتر انتخاب نمود.

    همه چیز درباره اکسسوری لباس بچه
    بیشتر بخوانید

    چگونه سایز لباس بچه را بفهمیم؟

    همانطور که گفته شد بسیاری از والدین سایز لباس را بر اساس سن کودک انتخاب می کنند. انتخاب سایز لباس بر حسب سن شاید بسیاری از اوقات درست باشد. اما همیشه و برای همه کودکان اینطور نیست. در واقع می توان گفت سن به تنهایی معیار مناسبی برای سایز لباس کودک نیست. چون جثه کودکان در سنین مختلف متفاوت است. حتی کودکان دختر و پسر رشد متفاوتی دارند. پس بهتر است سایز کودک را هر شش ماه یکبار اندازه گیری نمایید. بدین ترتیب هنگام خرید اندازه دقیق تری از کودک خواهیم داشت. همانطور که گفته شد برای کودکان جدول سایزبندی لباس بچه گانه وجود دارد که بر مبنای آن می توان لباس را انتخاب نمود.

    جدول سایز بندی لباس کودکان

    جدول سایز بندی لباس کودکان

    نکات دیگر درباره اندازه لباس کودک

    • در صورت ندانستن سایز لباس بچه و خرید لباس، در صورت بزرگتر بودن اندازه آن و عدم دسترسی برای تعویض لباس; آن را به تن کودک نکنید و اجازه دهید کودک به سایز آن لباس رسیده و بعد اجازه به تن کردن آن را بدهید.
    • بهتر است اندازه شکم، دور سینه و قد کودک را بدانید تا بتوانید با سایز و برچسب لباس کودک مقایسه کنید.
    • در صورتیکه به اندازه واقعی کودکتان نیز شک دارید; توصیه میشود یک سایز بزرگتر را انتخاب کنید تا در صورت عدم اندازه مناسب در آینده بتواند آن را به تن کند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    ورود

    هنوز حساب کاربری ندارید؟

    فروشگاه
    علاقه مندی
    0 محصول سبد خرید
    حساب کاربری من