• همه چیز درباره جوراب بچه گانه

    استفاده از جوراب بچه گانه به خصوص در نوزادان و کودکانی که سن کمتری دارند بسیار ضروریست. در صورتیکه از پاهای نوزاد محافظت نشود می تواند منجر به سرماخوردگی شود. در این مقاله به خصوصیات یک جوراب خوب برای کودکان می پردازیم. احتمالا شنیده اید که از پاها به عنوان قلب دوم یاد میشود. کودکان هم پاهای حساسی داشته و باید به خوبی از آنها محافظت شود. یکی از راه های حفاظت از پاهای کودک، داشتن جورابهای مرغوب است. در این مقاله به جزئیات و ویژگیهای یک جوراب مناسب برای کودک می پردازیم.

    جوراب کودک

    مدل های مختلف جوراب بچه

     

    جنس جوراب بچه گانه

    در انتخاب و خرید جوراب بچه بیش از هر چیز باید به جنس آن توجه نمود. همانطور که گفته شد پاهای نوزاد و کودک حساس است. بنابراین یک جوراب مرغوب باید جنس خوبی داشته و از الیاف مناسبی تهیه شده باشد. در واقع جنس جوراب باید طوری باشد که هیچگونه حساسیتی برای نوزاد یا کودک ایحاد نکند. جنس این جورابها بهتر است از نخ، پنبه یا پشم باشد.

    دوخت جوراب

    دوخت جوراب بچهگانه مخصوصا در ناحیه انگشتان پا باید به گونه ای باشد تا نوک انگشتان اذیت نشود. همینطور در قسمت ساق پا; کش جوراب آنقدر سفت نباشد تا باعث آزار کودک یا ایجاد زخم در آن قسمت شود.

    جوراب بچه گانه

    انواع جوراب بچه گانه

    جورابهای لوکس

    برخی از جورابهای بچه گانه به شکل فانتزی بوده و دارای رنگهای شاد و متنوع هستند. اما برخی دیگر از این این جورابها معمولا دارای اکسسوری می باشند. بدین شکل که روی جوراب، مروارید دوزی شده یا با عروسکهای پنبه ای تزئین شده اند. برای انتخاب این جورابها حتما ابتدا جنس و دوخت جوراب را در اولویت قرار دهید. بعد به سراغ زیبایی آن بروید. دقت کنید جوراب به گونه ای نباشد که راه رفتن کودک را دچار مشکل کند. چرا که کودکان بازی می کنند و می دوند. پس این نکته را مد نظر داشته باشید و به جای هزینه کردن زیاد برای خرید جوراب لوکس; بیشتر کیفیت را مد نظر قرار دهید.

    همه چیز درباره زیپ لباس بچه
    بیشتر بخوانید

    جوراب فصلی بچگانه

    برای جوراب بچه هم مانند لباس فصلی کودک باید متناسب با فصل، آنرا به پای کودک کنیم. در فصل سرما از جورابهای پشمی استفاده شود تا پاهای کودک را از سرما محافظت کند. در فصل گرما نیز جوراب نازک، که بتواند جریان هوا را به خوبی از خود عبور دهد.

    سایز جوراب

    همانطور که می دانید سایزبندی لباس کودک طبق استاندارد خاصی انجام میشود. مشکلی که در هنگام انتخاب جوراب وجود دارد عدم دانستن سایز مناسب جوراب است. متاسفانه جورابها بر خلاف کفشها سایز بندی استانداردی ندارند. به همین خاطر ممکن است هنگام خرید جوراب بچه سایز مناسب انتخاب نشود. علاوه بر این جوراب را نمی توان مانند لباس پرو کرد. اندازه جوراب کودک باید متناسب با پای او باشد. یعنی نه آنقدر بزرگ باشد که از پاهای کودک بیفتد و نه آنقدر تنگ باشد که باعث آزار کودک شود. ضمن اینکه اندازه مناسب تاثیر خوبی در استایل کودک می گذارد.

    نمونه جوراب کودک

    یک نمونه از جوراب کودک

    نگهداری از جوراب کودک

    از جمله مشکلات کودکان و حتی بزرگسالان در مورد نگهداری لباس گم کردن یک لنگه از جوراب است. زمانیکه جوراب را از پای کودک در می آورید حتما آنرا جفت کرده و در جای مناسب قرار دهید. وقتی هم کودک به سنی رسید که توانایی انجام این کار را داشت; حتما از همان ابتدا این عادت را در او ایجاد کنید. بهترین راه برای ایجاد این عادت خرید یک جاجورابی زیبا است که برای کودک تشویقی شود تا جورابهایش را در آنجا قرار دهد.

    نکاتی درباره خرید شلوار بچه گانه
    بیشتر بخوانید

    نقش جوراب در خوش تیپ شدن کودک

    می توان گفت امروزه جوراب یکی از موارد مهم در شیک پوشی کودکان به شمار می آید. چون به غیر از اینکه پوششی برای پاها به شمار می رود مدلها و طرحهای کوناگون آن در ظاهر کودک تاثیر گذار خواهد بود. استفاده از رنگهای متنوع جوراب; با توجه به لباسی که به تن دارد می تواند باعث ست کردن لباس کودک و در نتیجه ظاهر و خوب شدن استایل او شود. در نتیجه کمک زیادی به شیک پوش کردن کودک می کند.

    جوراب کودکان

    جوراب کودکان

    قیمت جوراب بچه گانه

    شاید در بین انواع پوشاک بچه گانه، جوراب بچه پایین ترین قیمت را داشته باشد. قیمت انواع جوراب کودک نیز با توجه به کیفیت و نوع پارچه آن متفاوت می باشد. اما همیشه به یاد داشته باشید که جوراب خوب و با کیفیت قیمت بالاتری نیز دارد. جورابهایی که ارزان هستند نه جنس مناسبی دارند و نه کیفیت دوخت آنها خوب است. با توجه به حساس بودن پوست کودک، موقع خرید جوراب به جنس آن دقت کنید. با این حال با توجه به قیمت پایین جوراب معمولا در تمامی فروشگاه های لباس بچه انواع گوناگونی از آن وجود دارد.

    همه چیز درباره برچسب لباس بچه
    بیشتر بخوانید

    خرید جوراب بچه

    متاسفانه بسیاری از والدین هنگام خرید جوراب بچه دقت زیادی به کار نمیبرند. از این رو شاید جوراب بی کیفیتی را  انتخاب کنند. این در حالیست که برای سایر لباسهای کودک وسواس به خرج داده تا جنس خوبی را خریداری کنند. به یاد داشته باشید پاهای کودک بسیار حساس است. جورابها می توانند به گرم نگه داشتن پاهای کودک کمک کنند. از اینرو سرد بودن پاها می تواند باعث سرماخوردگی کودک شود. پس هنگام خرید دقت داشته باشید که جورابی که انتخاب می کنید علاوه بر زیبایی، از جنس خوبی برخوردار باشد و از پاهای کودک به خوبی محافظت کند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    ورود

    هنوز حساب کاربری ندارید؟

    فروشگاه
    علاقه مندی
    0 محصول سبد خرید
    حساب کاربری من